Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Maloobchodní dostupnost v Jihočeském kraji
ROKŮSKOVÁ, Iva
Hlavním záměrem mojí bakalářské práce je zhodnocení maloobchodní dostupnosti sítě hypermarketů v Jihočeském kraji za pomoci programu ArcGIS 10.2. Tato maloobchodní dostupnost je hodnocena pomocí základních modelů a nástrojů, které se reálně běžně používají. Dostupnost je hodnocena pomocí Huffova gravitačního modelu, Thies-senových polygonů, modelu Buffer a nástrojem základní síťové analýzy Network Analystu. Zkoumala jsem společnosti, které na území kraje mají alespoň jeden hypermarket. Těmito společnostmi jsou AHOLD Czech Republic, a.s., Globus ČR, k.s., Kaufland Česká republika, v.o.s. a Tesco Stores ČR, a.s. Výstupem je tedy analýza dostupnosti vybraného typu maloobchodní jednotky v Jihočeském kraji a doporučení její úpravy. Zjistila jsem, že maloobchodní dostupnost v tomto kraji je na dostačující úrovni. Bakalářská práce také obsahuje teoretickou část, ve které se zabývám vymezením pojmů, které jsou v této práci použity.
Maloobchodní dostupnost v Kraji Vysočina
BOUZKOVÁ, Renata
Tato bakalářská práce se zabývá maloobchodní dostupností v Kraji Vysočina. Jako maloobchodní jednotky byly zvoleny hypermarkety, těch se na Vysočině nachází 14 a provozují je tři společnosti. Jedná se, o AHOLD Czech Republik, a.s., Kaufland Česká republika, v.o.s. a Tesco Strores ČR, a.s. Cílem je určit rozmístění a počet těchto hypermarketů v obcích kraje a stanovit, zda existuje možnost lepšího uspořádání. V první části práce jsou definovány pojmy, jako je maloobchod, gravitační modely, geografický informační systém a prostorová analýza. Praktická část se věnuje jednotlivým metodám, jak zjistit maloobchodní dostupnost. Toho je dosaženo použitím Thiessenových polygonů, obalových zón hypermarketů (bufferů), modelováním obslužných zón pomocí nástrojů síťové analýzy v Network Analystu a pomocí huffova gravitačního modelu. Důležité je seznámit se s pracovním prostředím počítačového softwaru ArcGIS, ve kterém jsou analýzy provedeny a následně vizualizovány prostřednictvím map. Na základě výsledků jsou doporučeny návrhy na zlepšení budoucího uspořádání maloobchodních sítě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.